tisdag, augusti 12, 2008

Kycklingsallad













Det var alldeles för länge sedan vi ställde ett stort fat med en god sallad på bordet till lunch. Det har mest blivit fiskpinnar, makaroner, köttbullar, falukorv och pizza den sista tiden. Det måste bli ändring på det nu känner jag, så i dag fick det bli sallad.

Kycklingsallad
Lägg salladsblad och ruccola på ett stort fat. Skiva tomater i klyftor och lägg runt kanterna. Skiva gul lök i tunna skivor och blanda med grönsalladen. Tag av köttet från en halv grillad kyckling och lägg ovanpå. Koka ägg och lägg halvor runt om tillsammans med avokado skuren i mindre bitar.

Currydressing
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 tsk tomatpuré
1 msk ananas spad
ca 2 tsk curry (beror lite på vilken sorts curry man använder
och hur stark currysmak man vill ha)
Blanda alltsammans och häll upp i en fin skål och ställ fram på bordet så att man var och en kan ta den mängd dom önskar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det ser supergott ut! Jag har svårt att få till en bra currydressing... tyckler ofta att det blir lite beskt men jag ska nog prova din för annanasspadet kanske "sötar" det hela lite :)

Amelia sa...

anna
Ja, testa med lite annanas spad, det tror jag kommer göra susen! Jag brukar förövrigt använda Santa Marias Curry, den tycker jag är godast.

Related Posts with Thumbnails