fredag, augusti 08, 2008

Uppstekta pannkakor











I dag har vi ätit något riktigt gott till brunch. Uppstekta pannkakor med socker. Min mamma gjorde det till mig i bland när jag var liten, eftersom det var ett gott och enkelt sätt att ta till vara på de pannkakorna som blev över från middagen dagen innan.

Jag skivar pannkakorna i 2 cm breda strimlor och lägger alltsammans i en stekpanna tillsammans med smör. Efter att pannkakorna har värmts upp strör jag över socker och slår på en liten, liten skvätt med mjölk (mjölken kan man hoppa över om man vill). Serveras rykande varma som dom är eller med lite bär eller sylt.

På tal om pannkakor, så har jag hittat en jätte fin hemsida som handlar om just denna goda maträtt, nämligen pannkakor.se! Här kan man hitta massor av recept på allt från vanliga pannkakor till morots-, kikärts-, äggfria- fläsk-, choklad- till thailändska pannkakor. En sida väl värt ett besök för den som gillar pannkakor med andra ord.

Bild: sxc.hu/woodsy. Obs) Pannkakorna på bilden är vanliga pannkakor och har inte med mina uppstekta pannkakor att göra, men bilden var så fin så den fick vara med ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails