tisdag, januari 06, 2009

Familj långt borta

När vi bodde i Spanien, hade vi långt till dom flesta i våra respektive familjer. Men jag hade min mamma nära, eftersom hon också hade bosatt sig i Spanien. Numera har vi lite närmare till hela släkten, men jag har desto längre avstånd till min mamma. Hon har varit här och firat jul & nyår med oss och vi har haft det så mysigt. I morse var det dags att skjutsa henne till flygplatsen igen och det känns så tråkigt att avståndet mellan oss inte tillåter några spontana träffar. Så är det ju för dom flesta som väljer att bosätta sig utomlands. Det är en av dom stora nackdelarna med att vara utlandsboende. Jag tror säkert att det kan vara en anledning till att många till slut väljer att flytta hem igen, för att man vill ha närmare till sin familj och sina gamla vänner.

1 kommentar:

Emmama sa...

Ah vad jag kanner igen mig! Bor sjalv i Skottland och visst agnas en del tid till att langta efter alla "hemma". Meen, det ar faktiskt riktigt bra i Skottland ocksa! Kul att ha hittat din blogg! Hoppas du haft en skon sondag! :)

Related Posts with Thumbnails