torsdag, mars 26, 2009

Det sjätte fotot - utmaning


Jag har blivit utmanad av Mia som skriver bloggen Mia´s Pearls. Utmaningen går ut på att man ska gå till sin bildmapp och öppna den 6.e mappen och välja det 6:e fotot i denna mapp. Denna ska man sedan publicera på sin blogg tillsammans med en liten förklaring till bilden.

Den här härliga bilden är från i somras. Det är min lilla tjej som har fått sätta tänderna stadens största kanelbulle. När jag var yngre brukade jag och mina klasskompisar i bland smita i väg till det här speciella konditoriet och köpa en varsin (gigantisk!) kanelbulle, som vi sedan åt i stället för lunch.

Reglerna för denna utmaning är som följer:
  • Gå till fotomappen på din dator
  • Gå till den 6:e mappen
  • Välj det 6:e fotot
  • Publicera fotot på din blogg tillsammans med en beskrivning av den
  • Bjud in 6 st vänner att delta i utmaningen
  • Länka till dem i din blogg
Jag väljer att utmana:

Gott och Blandat hos Cissi
Blogg Bloggare Bloggast
Life in Brunei
OliviaMalma
Malin2
A Swedish Alien in California

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

LinaOlivia sa...

Har redan gjort en sådan här utmaning en gång (kolla måndag 9 februari 2009) men jag kan göra en till. :) Det blir dock den 7 bilden i den 7 mappen! Har bara 4 bilder i den 6 mappen. Och den 6 bilden i den 7 mappen har jag redan lagt upp! ;) Kram!

LinaOlivia sa...

Härlig bild förresten! Vad är det för fik? Bilden som jag har den 9 februari är tagen av Ivan, du vet min kusin, en av dem som var och hälsade på mig i mars (och början av april) 2007.

Mia sa...

Vilken underbar bild! Supermumsig bulle. Här blir det fest idag och jag ska baka bullar (väldigt o-LCHFigt, jag ska dock inte äta dem, men barnen). Sonen har med en klasskompis hem från skolan idag och jag har lovat att baka något.

Related Posts with Thumbnails