onsdag, mars 18, 2009

Earth Hour och det nedsläckta mjölkpaketet

















"Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30 släcker miljontals människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Genom en enkel handling – att släcka ljuset under 1 timme – kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden." (Källa: Världsnaturfonden WWF)

Jag har precis fått höra att Arla kommer att vara med och stödja denna manifestation och genom att förändra utseendet på sina mjölkpaket, som kallas för det "Nedsläckta Mjölkpaketet". Detta är första gången i Arlas historia som de ändrar utseendet så dramatiskt på sitt mjölkpaket för en händelse som denna. Det nya mjölkpaketet kommer finnas ute i butikerna med start torsdag den 19/3.

Läs mer här:
WWF
Alltommiljö
Företag som deltar i earth hour - WWF
Varmare klimat stressar djurarter - Aftobladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Experience No 1 sa...

du har inget film tips?

Fru Spara sa...

Hej!

Såg att du gett tips på vampyrböcker på min blogg! Tackar!! Jag kikade in hos dig och fick se att du också uppmärksammat Earth Hour - vi ska definitivt vara med!

Jättetrevlig blogg du har - tack för titten!

Mia sa...

Hej, hej!! Ar precis tillbaka fran Salen och har utmanat dig pa min blogg!

LinaOlivia sa...

Fint mjölkpaket! Jag ska såklart släcka alla lampor hemma. Saken är bara den att vi ska hem till Anders syster med sambo på middag/spelkväll/fest på lördag... Och jag vet inte hur stort deras miljöengagemang är. Men, hoppas, hoppas, att de är villiga att släcka ned!

Related Posts with Thumbnails