måndag, mars 31, 2008

Födelsedagsmuffins














En idé som har väckts i mitt huvud är utifall vi skulle baka på beställning till olika barnkalas när vi har startat igång vårt café i Sverige. Jag tänker mig inte jätte stora beställningar för det är inte riktigt så varken jag eller min man vill jobba, att stå och göra bakverk på löpande band. Nej, det skulle i så fall vara till mindre kalas, kanske 15-20 barn eller så. Det var egentligen några goda vänner som kom med förslaget i somras när vi hade bakat lite muffins till tjejernas barnkalas. Hmmm, ja det tål att funderas på...

Det ploppar upp en massa nya idéer hela tiden på allt man skulle kunna hitta på...sen... Alla idéer är nog inte alltid så bra och flera av dom avfärdar jag själv ganska snabbt. Men det är väldigt inspirerande att ha möjligheten och friheten att kunna genomföra en bra idé när man driver sitt eget ställe.
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Strålande idé. Vart i Sverige flyttar ni? Bor jag bara i närhetenså kommer jag förbi. Har själv bot i Spanien ett par år menflyttat hem för ca 4 år sedan. Jag kommer att följa din blogg... Lycka till!
Kram María

Amelia sa...

Maria
Tack! Vi har inte riktigt bestämt var vi ska bo ännu, men det lutar åt någonstans i Stockholmstrakten. Kul att du har hittat till min blogg!

Unknown sa...

Har du funderat pâ att införa cupcakes? Det har blivit min hobby till barnens stora förtjusning.

Amelia sa...

dosiss
Vad är egentligen skillnaden mellan cup cakes och muffins? Jag har inte fått det klart för mig. Det jag har lagt märke till är att cup cakes oftast ser lite vackrare ut, dekorerade på ett annat sätt än muffins och eventuellt att dom är lite mindre i storlek, eller är jag fel ute nu? Men är dom bakade på ungefär samma sätt som en muffins, eller?

Mama sa...

Det är ju en jättebra idé, det skulle säkert bli populärt. Vilekn fin blogg du har med härliga bilder!

Unknown sa...

http://cupcakestakethecake.blogspot.com/
En bra blog som kan ge dig lite idéer;)

Jag använder vanlig sockerkakssmet pâ 50 gr och dekorerar oftast med färgad glasyr eller grädde som jag lägger cremefix i sâ att den hâller bättre. Det är bara din fantasi som kan begränsa dig.

Amelia sa...

dossis
jag ska kika på den länken! Det verkar som muffins och cupcakes är rätt lika då, fast att man kanske normalt sett inte fyller en cupcake med bär eller frukt, utan ägnar mer omsorg åt själva garneringen. Dom brukar väl se ut som små vackra bakelser nästan?

Related Posts with Thumbnails