söndag, mars 30, 2008

Gott kaffe

En tanke som slog mig var att jag ju har blivit van vid att kunna göra i ordning en kaffe precis som jag vill ha den, precis när jag vill ha den under min arbetsdag. Men efter vår sista arbetsdag på cafét måste jag ju bli cafékund själv för att stilla kaffetörsten. I och för sig inte en sådan tokig tanke att få byta sida ett tag. Tänk att få vara den som blir serverad medan jag bläddrar i en tidning eller bara sitter och filosoferar. Det kanske inte behöver bli så svårt att vänja sig vid...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Cattis sa...

hej!
trillade in här via nytt under solens blogg.
läser att du ska flytta hem till Sverige från Spanien.

Jag som drömde att jag flög till Spanien i natt för att semestra...

Får väl säga:
Välkommen tillbaka!

Kram
Cattis

Amelia sa...

Cattis
Ja, jag såg precis Annas inlägg om min blogg, det var ju jätte roligt! Drömmen ville nog säga dig att det är dags att boka in en semesterresa hit :)
Tack för välkomnandet till Sverige!

HEMFRÖJDEN sa...

Hittade också hit via Nytt Under Solen. Receptet på den där muffinsen på bilden skulle inte sitta helt fel! Mmmm...
Hoppas er flytt tillbaka till sverige går bra. Jag kan tänka mig att det faktiskt är enklare att vara egenföretagare i sverige än i Spanien...har jag rätt?...

Amelia sa...

nenika
Ja, den där muffinsen är inte dum den ;)

Jag tror att det på ett sätt blir lättare för oss att driva företag i Sverige, eftersom det är på vårt eget språk och för att vi lättare vet var vi ska vända oss i olika frågor.

Samtidigt misstänker jag att det är lite mer "byråkratiskt" att vara företagare i Sverige, men det vet jag inte säkert, det återstår att se...

Kul att du hittade hit!

Related Posts with Thumbnails