fredag, december 19, 2008

Skolavslutning i missionskyrkan


Nu har vi varit på den första julavslutningen här i Sverige. Det bjöds på traditionella julsånger varvat med att barnen läste dikter och julevangeliet.

Efteråt firade vi jullovet med att gå på ett mysigt café och dricka varm choklad.

Den här helgen ska barnen hälsa på hemma hos sin farmor och farfar. För egen del innebär det middag på restaurang, bondfilmen på bio och lång sovmorgon i morgon bitti!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Frk Nyfniken sa...

Vad mysigt det lät med choklad... Törs man fråga om du läste P-linjen här i Umeå eftersom du skrev det var din gamla hemstad? I så fall, när gick du ut?

Riktigt god jul på dig från en annan p-vetare

Amelia sa...

Frk Nyfniken
Nej, jag bodde där när jag gick i grundskolan och flyttade därifrån när jag var 14 år. Men Umeå har en särskild plats i mitt hjärta, trivdes väldigt bra där och har fortfarande min barndomsvän kvar där. En riktigt GOD JUL till dig också :)

Related Posts with Thumbnails