söndag, november 23, 2008

Dekorera en adventsljusstake
















Jag har köpt en ny adventsljusstake och ser fram mot nästa helg, då det är dags att tända det första ljuset! I stället för mossa hade jag först tänkt lägga kvistar av järnek med vackra röda bär runt omkring ljusen. Det skulle bli så fint! Men så läste jag precis att de vackra röda bären är giftiga för människor. Med en treåring i hemmet, så kanske det är säkrast att dekorera med mossa i stället.















Barnen ska få dekorera en egen adventssljustake, så förutom mossa, har jag köpt hem lite svampar, äpplen och två små domherrar också. Bilder på resultatet kommer nästa helg!

På tal om bilder, såg jag att man kan vara med och tävla om att vinna bokpaket, om man skickar in egna bilder med någon jul anknytning. Lägger in en länk till tävlingen här.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails