lördag, juli 19, 2008

Knalle marknad på Justerö

I dag har vi varit på Justerö och besökt deras Knallemarknad med tivoli. Det var strålande solsken och en härlig dag att vara utomhus. Barnen fick åka karuseller, äta sockervadd och popcorn, maken köpte vitlökskorv och en stor påse med marknadskonfekt (som han gärna får äta själv för min del, tvi!) .












Jag fick faktiskt en liten bronsplakett när jag gav mig på att skjuta luftgevär (svärfar och maken fick bara en varsin liten pins, så dom är naturligtvis övertygade att killen hade räknat fel när han bedömde måltavlorna...) Som tur är finns det ett luftgevär här hemma, så jag tror att det kan vara läge för en utmaning i trädgården senare i kväll.












Efteråt åkte vi vidare och kikade lite på den här fina ön. En kaffepaus i båthamnen hann vi naturligtvis med också innan vi gav oss i väg till fastlandet igen.












Där stod förövrigt denna fina cykel och jag kunde inte låta bli att låta föreviga den här i bloggen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Inte poäng priser... Pang-priser skulle det ju stått!

Amelia sa...

karlavagnen
Ha ha! Ja, exakt!

Related Posts with Thumbnails