måndag, juli 14, 2008

Skummad mjölk till kaffet













I kväll blev det riktigt fluffigt mjölkskum till kaffet! Jag lånade svärmors lilla batteridrivna mjölkskummare och skummade mjölken samtidigt som den stod på värmning. Egentligen är jag mer förtjust i krämigt skum än fluffigt och bubbligt skum som blev resultatet i kväll, men efter lite övning så kanske jag ska kunna få till det som jag vill ha det! Nu saknas bara riktigt espressokaffe, så är lyckan gjord!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det gott med skummad mjölk i kaffet! Jag brukar ha muskovadosocker på...eller kanel...eller cacao&cili (SantaMaria), det är roligt att testa! Ha en bra dag!

Anonym sa...

vilken trevlig blogg. den ska jag fortsätta läsa! och vilket mysigt cafe!

Amelia sa...

annelih
Ja, visst är det! Cacao & chili lät ju spännande, det har jag inte testat!

erika
Tack det samma, jag har kikat in hos dig och blev väldans imponerad över dina fina tårtor! Välkommen tillbaks!

Related Posts with Thumbnails