torsdag, juli 03, 2008

Vi är här nu

Nu är vi här i Sverige och den här gången ska vi inte åka tillbaks till Spanien om två veckor igen. Ännu så länge känns det lite overkligt att vi faktiskt har kommit för att stanna, att det är här vi ska bo nu. Vi bor hos mina svärföräldrar i några veckor till, innan vi får tillgång till vår bostad.

Sverige är verkligen sommarvackert just nu! Stora gröna ängar, sjöar med små badplatser där man kan köpa varmkorv och glass, björkar som ser ut som gröna fyrverkerier, gurkor och tomater i växthuset på tomten, röda vinbär på buskarna och jordgubbsförsäljare längs med landsvägen. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Det är nog en fördel att flytta tillbaks till Sverige när det är så här vackert. Jag har en känsla av att jag inte skulle uppleva allt lika vackert om vi hade kommit hit i november. Jag insåg dock att jag omgående behöver köpa mig ett par stövlar och en regnjacka om jag ska klara mig i det här opålitliga klimatet. För att inte tala om en helt ny vintergarderob till hela familjen. Nu ska jag dricka lite kaffe och äta en kanelbulle!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Väääälkommen!

Amelia sa...

annelih
Taaaaack!!!! :)

Unknown sa...

Underbart! Tror oxâ att det är bästa att flytta tillbaka under sommarhalvâret. Kram.

KARLAVAGNEN sa...

Ni är modiga! Jag kommer att lusläsa om era äventyr i Sverige!

Amelia sa...

dosiss
Ja, att komma under hösten är nog inte det bästa. Hoppas att det kommer lite mer sommarvärme över sverige nu bara, för det är lite väl kallt tycker jag som har magasinerat alla varma höst tröjor...

karlavagnen
Kul att se dig!!

Related Posts with Thumbnails