lördag, juni 28, 2008

Nu flyttar vi till Sverige

Nu är allt klart. Barnens avslutningar är avklarade. Väskorna är packade. Flyttlådorna är på väg till Sverige, för en månads magasinering. En bostad är ordnad från augusti. Stora tjejen verkar få en plats i en förskoleklass i Sverige och det verkar inte omöjligt att få en dagisplats för vår lilla tjej heller. Pust! Saker och ting börjar falla på plats! När vi har farit runt bland olika myndigheter här i Marbella, har vi haft turen att stöta på lite olika gamla kunder till oss, från cafét. Dom har varit väldigt hjälpsamma och vi inser att vårt kontaktnät här är större än vi tidigare har förstått.

Vi har besökt killarna på cafét och sagt adjö och önskat dem lycka till med allt. Dom verkar nöjda med sitt café och jag hoppas att det ska gå bra för dom.


I nästa vecka ska vi kontakta ägaren till det café som vi är intresserade av att titta närmare på (som jag har nämnt tidigare här i bloggen). Det ska bli spännande att få se det i verkligheten, vi har ju bara sett bilder ännu. Det finns dock en del frågetecken som behöver redas ut innan vi vet om det är det rätta stället för oss. Jag har också tagit en första kontakt med en mäklarbyrå som förmedlar caféer och restauranger, vi får se om dom har några intressanta ställen att visa oss när vi kommer till Sverige.


Under juli månad kommer vi bo hemma hos mina svärföräldrar som bor i ett litet rött hus intill skogen. Där finns mycket spännande att utforska för barnen, som ju inte är bortskämda med att kunna leka i skogen. Stora gräsmattor, sandlåda och gungor ska nog också kunna hålla dem sysselsatta.


Eftersom jag inte kommer ha tillgång till en dator den allra första tiden kommer uppdateringen här på bloggen kanske inte vara så frekvent. Men håll utkik ändå, för jag ska försöka att kika in och rapportera så fort jag kommer åt en dator!


Hej så länge!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig resa hem till Sverige! Hoppas att allt blir till det bästa...d v s så som ni önskar det!

Unknown sa...

Jag tänker pâ er och ert nya äventyr. Njut av den svenska sommaren. Kram.

Mia sa...

Lycka till!! Ser fram emot att höra om era äventyr i Sverige!

kram Mia

Larssons sa...

Trevlig resa!

Du är utmanad på min blogg

Amelia sa...

Hej tjejer!
Tack för era lycko önsknigar! Nu är vi på plats här i Sverige och det var med blandade känslor vi lämnade spanien. Ush, det var faktiskt riktigt sorgligt. Fast, det känns samtidigt skönt att ta nästa steg nu. Jag fortsätter att rapportera hur det går med alltsammans! Kram!

Related Posts with Thumbnails