måndag, juni 09, 2008

Marbellas feria invigd med fyrverkeri

Nu är Marbellas feria officiellt igång!

Vi har precis kommit ner från takterassen, där vi har suttit och beundrat det stora fyrverkeriet tillsammans med våra två små yrvakna tjejer. Den stora tjejen hade svårt att somna tidigare i kväll, full av förväntan över att hon efter några timmars sömn skulle få vakna och åka upp med hissen till taket, mitt i natten, oj, så spännande det skulle bli! Nåja, det var ju inte så sent, det startade faktiskt kl 23. Den lilla tyckte att det hela var väldigt underligt och verkade inte så intresserad först, men sedan såg hon den färgsprakande himlen och då gnuggade hon sömnen ur ögonen och tittade hon också.

Så nu blir det partaj i Marbella hela veckan lång!

Ps. Jag hade faktiskt med mig kameran upp och tog några bilder, men det stora vackra skådespel jag såg på himlen visade sig bara som en vit klutt mot en svart bakgrund, när jag har lagt in korten i datorn. Så fyrverkeriet på bilden ovan har jag lånat från sxc.com och har inget med Marbellas fyrverikeri att göra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

AnneliH sa...

Det är härligt med spanjorer när de kan ha fest en hel vecka...jag kan sakna det ;)

Amelia sa...

anneli
Ja, eller hur! Det kommer jag nog också att sakna sen. Folk äter och dricker, dansar och har kul- i en hel vecka! Ingen som ligger redlös någonstans (i alla fall ser jag väldigt sällan det).Jag har helt missat att du har bott i Spanien? Får man fråga var någonstans?

Related Posts with Thumbnails