söndag, juni 08, 2008

Smultronställen i Marbella del 1

Härmed inleder jag en serie som jag tänker kalla för "Smultronställen i Marbella". Jag tänkte tipsa om några av mina egna och familjens favoritställen här i Marbella. Jag kommer samla alla inläggen under etiketten med samma namn som du hittar i högermarginalen här intill.












Först ut är ett av våra favoritställen för att äta frukost. Det är en churreria, som ligger i centrala Marbella, på en tvärgata ner mot havet, från huvudgatan Ricardo Soriano. Lokalen är jätteliten, men det finns gott om bord på trottoaren utanför. Servicen är snabb så det blir sällan några längre väntetider om det skulle vara fullsatt, vilket det ofta är eftersom det är ett populärt ställe bland dom som arbetar i närheten.

Vi brukar beställa en tallrik nygräddade churros att dela på, kaffe, färskpressad apelsinjuice och rostat bröd med tomat och olivolja.

Cafeteria (Churreria) Escala
C/ Nuestra Señora De Gracia 3
29602 Marbella, Spain
Karta
+34 952 862 850

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails