lördag, november 01, 2008

Coleslaw


















Här kommer min variant av coleslaw. Vi brukar servera den som tillbehör till en bit kött. Om det blir över, så är det bara att ställa in i kylen och äta den igen nästa dag, då smakar den nästan ännu godare.

Coleslaw
0,25 vitkålshuvud
2-3 st morötter

3/4 dl strimlad purjolök

Dressing
:
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche

1 msk dijon senap

Örtsalt

Vitpeppar


Strimla vitkålen, riv morötterna och strimla purjolök. Lägg alltsammans i en skål. Blanda alla ingredienserna till dressingen och häll över kålblandningen. Blanda väl, smaka av och krydda mer om det behövs.

Tips! Man kan blanda i små bitar av äpple om man vill, det ger en god frisk "twist" på det hela.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Mia sa...

Tack! Åh, vad gott, det ska jag göra!

(PS. Det blev ingen pumpkin soup för mig igår. När jag gröpte ur pumpan sparade jag köttet och sen i en lite för stressens hetta så slängde jag bort det. Det får bli nästa gång.)

Amelia sa...

mia
Ja, jätte gott och ganska ok ur kolhydratssynpunkt, eller hur?

Related Posts with Thumbnails