söndag, november 09, 2008

Pepparkakor


I dag har barnen fått baka pepparkakor. Som jag berättade häromdagen, hade jag köpt en färdig pepparkaksdeg på affären och den fick dom gå lös på i dag. Riktiga små konstverk blev det!

Kristyren som jag gjorde, blev tyvärr lite för lös, så den var lite svår arbetad. Men det var bra med en liten generalrepetion innan det är dags för det viktiga uppdraget att dekorera ett pepparkashus! Det ser jag verkligen fram mot!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tips; ha i lite äggvita sâ stelnar den fortare och blir lättare att bearbeta. De blev jättefina era pepparkakor!

Amelia sa...

dosiss
Tack! Jag hade i äggvita, men jag måste ha haft i förmycket i förhållande till mängden florsocker...

Anonym sa...

vad fina de blev!

Tänkte tipsa om ett forum för oss som gillar att baka. www.bakforum.webbland.se
än är vi inte så många medlemmar men ju fler som blir med ju bättre blir forumet och vi måste ju börja nånstans. Bli gärna medlem. :)

Related Posts with Thumbnails