måndag, november 03, 2008

Mandel & hasselnötspanerad fiskfilé
















I kväll har vi testat att panera fiskfileerna i mandel och hasselnötssmulor. (Jag fick en hel del nötsmulor över i går när jag bakade brownies). Fisken blev verkligen kanongod!














Mandel & hasselnötspanerad fiskfilé

Kör mandel och hasselnötter i matberedare, tills det blir så små smulor som möjligt, (man kan strunta i hasselnötterna och bara ta mandel om man vill det). Lägg smulorna i en djup tallrik. Krydda med örtsalt, citron peppar och lite vitpeppar. Doppa fiskfileerna i uppvispat ägg och vänd därefter ner dom i nöt blandningen. Stek i smör tills dom blir gyllenbruna. Servera med en sallad (eller ris/potatis för all del).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Åh så gott. Tack för tipset!

Amelia sa...

karlavagnen
Varsågod :)

Mia sa...

Åh, så gott! :)

Mia sa...

Nu har jag lagt till dig bland mina "LCHF-are" bloggar.

No pressure! ;)

Amelia sa...

mia
Oj då! Men jag kommer ju leda in en massa LCHF-are i frestelse eftersom jag skriver om en massa bakverk och godis också ;) Du får kanske lägga in en varningstext så dom vet vad dom ger sig in på, hi hi!

Related Posts with Thumbnails