torsdag, november 06, 2008

Förberedelse inför julen














Jag har pratat om att baka pepparkakor och visat bild på en väska i form av ett pepparkakshus. I går köpte jag en adventstjärna till fönstret på Ikea (som motvilligt lades in i skåpet i väntan på 1:a advent) och lucia kläder till barnen. Jag har fyllt upp med stearinljus, värmeljus och blockljus. I dag har jag skrivit in i min kalender vilken tid vi ska vara på luciakonserten i kyrkan. Som om allt det här inte var nog, ska jag också erkänna att vi redan har börjat öva på julsångerna...

Det här är inte likt mig. Det måste ha något att göra med att det är kallare än jag är van vid och att mörkret kommer tidigare på kvällen.

Bild:sxc.hu/kyntio
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails