lördag, oktober 04, 2008

Hösten är så vacker
















Det var så länge sedan jag upplevde en riktig höst! Där vi bodde i Spanien blev det inte gula och röda löv på träden, det var ju grönt året om. Det festliga där, var att på ett och samma träd kunde man i stället se blad i olika gröna färger, de mörkgröna som hade suttit ett tag och de ljusgröna som var nya. Det var väldigt fint det också. Men september månad här i Sverige har varit ett sådant färgsprakande skådespel och jag hade helt glömt bort att det var så här vackert. Tyvärr verkar den här färgpaletten inte bli så långvarig eftersom mer och mer löv har börjat hamna på marken. Så vi passar på att vara utomhus så mycket som möjligt, snart blir det väl mer inomhustid kan jag tänka mig.

Som en påminnelse på vad som komma skall fick jag den här bilden från min far i dag. Han befinner sig just nu på lite högre breddgrader här i Sverige.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails