onsdag, oktober 22, 2008

Svart te med ingefära











Jag har tidigare berättat om ett så gott te som jag fick av min pappa när han hade varit i Indien. Det var ett svart te och det smakade lite ingefära om det, jätte gott! Det tog slut snabbt och sedan dess har jag tänkt att jag skulle gå in på en te handel och höra om det finns något liknande. I dag gjorde jag slag i saken. Det fanns ett ingefärste, men det luktade så otroligt starkt, så jag frågade om hon kunde blanda 2,5 del earl grey med 0,5 del ingefärsté. Så nu har jag äntligen mitt efterlängtade té! I kväll ska jag testa det, sen får vi se om jag behöver öka upp mängden av ingefärstét till nästa gång.

Bild: sxc.hu/just4you

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Min mamma strör ingefära pâ filmjölken. Ska testa i thé och se om jag gillar det.

Amelia sa...

dosiss
Det har jag aldrig testat. Använder hon pulver eller färskriven? I te är det gott tycker jag, fast som sagt, jag vill bara ana smaken, det får inte bli för mycket.

Unknown sa...

pulver;)

Related Posts with Thumbnails