torsdag, maj 08, 2008

Bryggkaffe vs espresso

Nu börjar jag tycka att bryggkaffet som vi dricker här hemma smakar godare, riktigt gott faktiskt! Det var så pass att jag började fundera på om min man hade köpt en annan sorts kaffe än det vi brukar, eftersom jag upplever att smaken är annorlunda än tidigare. Men så var inte fallet, det är samma kaffesort som vi har haft de senaste åren. Jag måste helt enkelt börjat vänja mig vid smaken.

I dag ska vi gå till café en sväng, för att lämna några papper till killarna. Då ska jag njuta av en stor café con leche a´la segafredos goda kaffebönor som omväxling, det ser jag fram mot!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Monica sa...

Vet du, när jag var i New York fanns en kaffebryggare i lägenheten, och jag köpte mig ett paket kaffe (Maxwell house var det, men nog inte exakt samma som i Sverige). Kaffet blev otroligt gott! Och dâ ár jag ganska otroligt espressofierad. Men, jag tycker bryggkaffe och espressokaffe nästan är som tvâ olika drycker, för olika tillfällen och med sà olika smak...

Mama sa...

Va härligt att bar avara gäst nu, nu kan ni bara sitta och njuta!!

Amelia sa...

monica
Då ska jag köpa en paket Maxwell house och testa det! Jag håller helt med dig i att espressokaffe och bryggkaffe är som två olika drycker, det smakar så pass olika att den ena inte med rättvisa kan ersätta den andra.

mama
Ja, både härligt och... lite konstigt om jag ska vara helt ärlig!

Monica sa...

Jo, fast den svenska maxwell house smakade inte lika gott som den amerikanska... Men, Maxwell house är ett GOTT kaffe, dyrare än gevalia ocksâ....

Amelia sa...

monica
Jag hittade inte just det märket i affären, men det blev en förpackning av Segafredos bryggkaffe i stället, gillar ju deras espresso kaffe så den här kanske blir god den med!

Related Posts with Thumbnails