söndag, maj 18, 2008

Hamnen i Marbella













I dag har jag träffat min väninna som jag berättade om häromdagen. I dag sågs vi med fyra barn mindre som sällskap. Vilken skillnad det blir när man träffas så! Vi samtalade, i hela meningar och med full koncentration!

Stället vi träffades på var ett mysigt ganska nyöppnat café nere vid hamnen i Marbella, där dom bakar egna kakor som dom säljer styckförpackade. Dom är visst också kända för sina tårtor (jag provade en bit tårta från dom på ett kalas för ett tag sedan och den smakade riktigt bra, något jag inte är så van att säga om tårtor som man köper här, tyvärr). På deras meny fanns också quiche (matpaj) några sallader och olika trevliga frukostalternativ.

På det här cafét sitter man precis brevid stranden, bara en trottoar emellan. Jag tycker att hamnen i Marbella verkligen har ryckt upp sig de senaste åren. Trottoarerna är omlagda, caféerna och restaurangerna som finns här nu verkar blomstra och hela atmosfären är betydligt trevligare än hur jag upplevde den för 7-8 år sedan. När vi kom till Marbella och gick runt och tittade på olika verksamheter att överta, fanns det flera barer till salu just här. (Faktum är att vi faktiskt var och tittade på lokalen brevid).

Jag måste tillägga att Marbellas hamn inte ska förväxlas med hamnen i Puerto Banus, för det är två väldigt olika ställen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails