torsdag, maj 15, 2008

Radio

I dag har min man varit med i radion!

Det var en vän till mig som jobbar på en radiostation som ville göra ett inslag om "en småföretagare som väljer att flytta hem till Sverige och dom nya som tar över verksamheten". Så han fick berätta om vår tid som caféägare och hur vi har tyckt att det har gått. Han fick också berätta varför vi väljer att flytta tillbaks till Sverige och hur försäljningen av verksamheten gick till. Sedan blev även killarna som har tagit över cafét intervjuade och fick berätta lite om hur deras första tid som caféägare har varit.

Inslaget blev jättebra tycker jag och det var ett roligt sätt att få säga "adjö" till alla våra svenska gäster.

Bild: www.sxc.hu/capgros
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Tack, tack! ;-)
Vad trevligt att prata med din man och vad lika ni är till sättet. Det kändes som om jag pratade med dig, hihi..
Jag tror definitivt att ni har blivit sâ uppskattade för att ni är sâ rara pâ ett helt naturligt sätt.
Sen flinade jag sâ klart glatt ât att den nya ägaren ocksâ sa det där med att "get the grip of the coffee machine" eller hur han uttryckte det ;-)

Amelia sa...

anna
Ha ha ha!! Ja, jag hörde att han sa det! Den första dagen av deras "praktik" hos oss var han vettskrämd för just hur det skulle gå att lära sig att göra kaffe i maskinen, stackarn! Efter första dagen var han betydligt lugnare och verkade inse att det nog skulle fixa sig!

Jasså, du tycker att vi är lika till sättet! Vad lustigt! Ja, lever man så nära som vi gör eftersom vi också jobbar tillsammans tar man kanske efter mycket från varandra. Både i sättet att tala och att vara. Jag gillar hans sätt att vara så då är jag kanske inte så pjåkig jag heller hi hi ;) Vi kommer kanske förbi och hälsar på snart, ska till området där du jobbar i annat ärende också nämligen, men jag hör av mig innan!

Related Posts with Thumbnails