söndag, maj 18, 2008

Mat muffins eller nåt













Muffins formarna är nerpackade, likaså alla kakformar och receptböcker. Jag har inte bakat matmuffins på flera år, men ändå verkade det som en toppen idé att göra det just i dag. Jag hade ju alla dom rätta ingredienserna för att kunna få till något gott, så varför inte?

Jag var lite dum som inte letade fram någon form av recept och naturligtvis hade jag ju kunnat hitta ett på nätet, men det hade jag inte en tanke på när jag satte igång. Så det blir som det blir. Smör, mjöl, några ägg, en slev med yougurt, lite olika kryddor och lite bakpulver. Sen fyllde jag med ruccola, färsk spenat, spansk skinka, soltorkade tomater och cheddarost. Det doftar ljuvligt, men vi får se om jag får ångra att jag inte hade ett recept i handen... En rapport över resultatet kommer senare!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails