lördag, maj 24, 2008

Laddat inför schlagerfestivalen













Nu har vi laddat upp med nödvändiga godsaker inför kvällens "eurovision song contest"! Det här är en tradition som har funnits i min familj så länge jag kan minnas. Det är med allra största allvar vi bänkar oss varje år och tittar på det här evenemanget! Vissa saker måste finnas:
  • Godis (svenskt godis ger pluspoäng) -check!
  • Chips -check!
  • Coca-Cola -check!
  • Dipp -check!
  • En varsin startlista över alla bidragen samt en penna (seriös röstning sker nämligen) -inte klart ännu
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Usch! ;-)

Gillar ni Melodifestivalen? Det är första gângen pâ 20 âr som jag följer den... och bara för jobbets skull, men till slut har jag blivit riktigt engagerad!!

Amelia sa...

anna
Nej men!!! Det är ju jättekul ju! Låtarna är ju sällan särskilt bra, men det som är det roliga med den här kvällen är att vi alltid sitter samlade (mamma är alltid med också), vi har ett helt bord till bredden fyllt med godis och så sitter vi och kommenterar det vi ser. Nostalgi till max! Vi kommer förbi dig på måndag, vi har ett möte brevid dig kl 10, hinner du med en kaffe under förmiddagen?

Anna Malaga sa...

Hej igen, det var riktigt kul, fast trist att det gick sâ dâligt för Sverige.
Kommentera var roligast..;-)
Visst hinner jag med en kopp kaffe! Jag brukar komma in vid 10.15.

Amelia sa...

anna
Vi letar upp dig när vi är klara från mötet då, vad kul!

Petchie75 sa...

Jaaa, det är lite kul när man gör en grej av festivalen - jag har nog bara en gång haft "röstkort" men det gör det hela lite roligare. Jag träffade min spanske O på en Eurovisionsfest för 3 år sedan i Bryssel - festen var arrangerad av en irländsk bög (så schlager som det kan bli!!) och gästerna kom från hela Europa, jättekul!! Roligt var det ju också att det var en svenska som vann (för Grekland) - vad hon nu heter..

Related Posts with Thumbnails