måndag, maj 26, 2008

Koppar jag gillar

















Visst är dom fina! Dom här kaffekopparna från menu är designade av Pernille Vea. Eftersom koppen har dubbla väggar och en isolerad hålighet håller dom värmen kvar, samtidigt som den inte ska bli för varm att hålla i. Jag tycker att den här koppen är supersnygg och jag får för mig att kaffet skulle smaka extra gott i en sådan! Bild från danskdesign.nu



Den här är också jätte fin! Den är från Iittala och serien kallas för "Origo" och designern heter Alfredo Häberli. Den finns i flera olika färger, men jag tycker att den här är finast.

Bild från designonline.se




Rörstrands "Filippa K-muggen" har nyligen kommit med ett nytillskott till serien, som har fått namnet "Shade". Namnet kommer av att den nedre delen av muggen har en svag svart skugga. Det roliga med den här serien är att det med jämna mellanrum kommer nya varianter och att det därför är en rolig mugg att samla på. Bild från www.rorstrand.se












Ja, sen måste jag ju visa den här "wondermugs", från lonestarcoffee.com! Formen på den här koppen gillar jag egentligen inte alls, men den har något annat som gör den värd att nämnas. Den ändrar nämligen utseende när man fyller koppen med varmt kaffe eller te! Koppen till vänster visar hur motivet ser ut när koppen är tom, ett stort rött hjärta. Till höger ser man hur den ser ut efter att den har fyllts med något varmt, då framträder texten "I love you".

Fler favoriter kommer inom kort!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Cissi sa...

Jag är fullt övertygad om att kaffe smakar bättre i vissa koppar/muggar. Jag gillade alla du med. Håller med om formen på den sista. Jag har också bloggat om koppar tidigare http://cwenne.blogspot.com/2007/07/efterlngtade-koppar.html
Gillar också Rörstrands koppar. Har tittat på dem ett tag och funderar nu starkt på att köpa dem ;)

Amelia sa...

cissi
Ja, jag tycker att det är så, att kaffe smakar lite godare om man dricker dom ur mysiga koppar. Jag menar, man vill inte gärna dricka varken vin eller champagne ur vilka glas som helst så varför göra skillnad på kaffe? Jag kikade in på ditt inlägg om koppar och håller med om att mycket beror på tillfället, att efter en lång biltur kan en kaffe i plastmugg smaka toppen :)

Related Posts with Thumbnails