torsdag, april 10, 2008

Bada i kaffe eller te

Det finns ett spa i Japan som heter Hakone Kowakien Yunessun, dit folk åker för att få bada i kaffe! Kan ni tänka er? Det här spa´t består av riktigt kaffe som man har gjort med varmt källvatten. Det sägs att kaffebadande ska vara bra för huden och för att bota "fatigue" dvs trötthet.

För den som föredrar te, framför kaffe, så finns det möjlighet att få bada i en bassäng fylld med grönt te också. Platsen där man hämtar det te som används, är känt för sina speciellt gynnsamma förhållanden just för te odling. Teplantorna innehåller ett ämne som sägs ge olika positiva effekter bla för immunsystemet och för huden.

Vill man, så kan man avsluta med ett bad i vin eller till och med japansk Sake. Ett minst sagt ovanligt utflyktsmål! Men man kanske inte ska ha alltför stora förväntningar på de positiva effekter man sägs kunna uppnå...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag skulle gärna bada i te, jag älskar nämligen doften, men blir alltid så besviken när jag dricker det. ;)

Amelia sa...

mia
Du får testa att göra ett te bad hemma i badkaret ;) Åh, te som är så gott, har du testat olika sorters te?

Mama sa...

Aaaaaah, bada i kaffe, det skulle va nåt det :-). Helst zoegas då så klart!!!

Amelia sa...

mama
Ja, för det där kaffet jag skrev om förut, Kopi Luwak, det vill jag helst inte bada i, urk!

Related Posts with Thumbnails