tisdag, april 22, 2008

Churros till frukost

I dag på förmiddagen har vi varit på en "churreria" som ligger här mitt i stan och ätit frukost. Vi träffade på flera av våra gäster från cafét så nu vet vi var dom har tagit vägen under perioden som cafét är stängt. På den här churrerian är det alltid mycket folk och killen som jobbar far fram mellan borden och tar upp beställningar och levererar churros i en väldig fart. Han har jobbat där i många år och en sådan kille vill man gärna ha som anställd, han är SÅ effektiv!

Hur som helst, vi beställde in en tallrik med nygräddade churros, några pan con tomate y aceite (tomatbröd med olja) kaffe och färskpressad apelsin juice. Barnen älskar ju churros och det blir inte så ofta vi äter det, så dom satt koncentrerade och mumsade så mycket dom orkade!

Churros äter man som dom är eller så doppar man dom i varm tjock choklad alternativt strösocker. Personligen är jag inte alls förtjust i den tjocka mastiga chokladen så jag brukar rulla mina churros i strösocker, det blir jätte gott och inte ett dugg nyttigt! Men ibland måste man ju få lägga GI åt sidan tycker jag! I eftermiddag blir det tapas för hela slanten, så i dag kommer min blogg handla om mat hela dagen lång!

Foto: www.sxc.hu /Churros by Salsachica
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails