tisdag, april 29, 2008

En koffein dusch

Om man behöver en extra "kick start" på morgonen kan man nu tvätta sig med en tvål innehållande koffein. Vid en "normal" tvätt med den här pepparmintsdoftande tvålen avges ca 200 mg koffein, som sägs kunna absorberas av huden . Företaget ThinkGeek som säljer tvålen, rekommenderar att man arbetar upp ett ordentligt lödder över hela kroppen innan man sköljer av sig för att få maximal effekt.

Ja, vad ska man säga? Undrar just hur många som har en sådan tvål på badkarskanten? Tror ni mig om jag säger att företaget säljer läppsyl innehållande koffein också? Nej, det här låter för galet för att vara sant. Jag håller mig nog hellre till en kopp med riktigt kaffe!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Mama sa...

Jag dricker redan så mycket kaffe att det nog skulle bli overload om jag dessutom tvättade mig med den där tvålen. Om det nu fungerar som de säger...det låter ju ganska otroligt.

Amelia sa...

mama
Ja, visst låter det lite skumt det där, man undrar ju om det inte bara är en skämt grej... Det är säkert en sådan där grej dom skulle sälja i en presentaffär med en massa annat krimskrams.

Anonym sa...

hej! jag har bott i marbella ett tag och kan inte komma på vilket cafe ni har ägt,om inte muffin cafe? blev lite nyfiken!lycka till med flytten!

Related Posts with Thumbnails