fredag, april 18, 2008

Sista dagen













Nu är det dags att ge sig i väg till jobbet, för sista gången.

Den här sista veckan har varit otroligt intensiv och den här dagen kom fortare än jag hade räknat med. Det är med blandade känslor jag går dit i dag. Dels känns det otroligt sorgligt att veta att det är sista gången jag är där i form av ägare till stället. Dels så känns det som en lättnad att vi snart kommer kunna börja fokusera mer på nästa projekt, själva hemflytten till Sverige.

Men allra först ska vi ha en veckas semester tillsammans med mina svärföräldrar som kommer hit och hälsar på. Vi ska fira födelsedagar, barnen ska vara lediga från dagis och skola och vi ska ägna dagarna åt att umgås med varandra, strosa omkring på gatorna, gå till stranden och gå ut och äta om kvällarna.

Dessutom har ju min man lovat att baka muffins åt oss på morgnarna, undrar om han tror att jag har glömt bort det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Mia sa...

Hoppas att den sista dagen har tid för att kunna njuta av de sista arbetsuppgifterna samt ta avsked av gäster.

Tänk, nu tar ni det stora steget ut i erat nya liv!

Ha det så gott på semestern!

Kram

Anonym sa...

Vad roligt det var att läsa alla inlägg du skrivit om cafet :)
Vi kommer sakna er mycket men vet att ni kommer lyckas i Sverige.
Ta hand om er nu :)

Kramar från Linda, Mirella och Kristin

HEMFRÖJDEN sa...

Fint cafe ni har/hade, det ser ju helsvenskt ut. Kommer följa ert äventyr genom dataskärmen. :-)

Petchie75 sa...

Oj, jag förstår att det känns sorgligt - speciellt som ni har byggt upp caféet helt från scratch. Det är aldrig roligt att lämna ett ställe som man har trivts på, även om man ser framemot nya äventyr...
Synd att jag är för långt bort för att kunna hälsa på på caféet, det ser jättemysigt ut!
Ha en härlig semester nu!

Anonym sa...

Vi följer er resa till sverige och håller tummarna för er! kanske rent av kommer förbi när vi har vägarna förbi svergie!!!
Kramar från Kristin

Amelia sa...

mia
Ja, nu är det full speed frammåt, men först lite tid för vila... :) Kram!

linda
Vi kommer ju sakna er också! Kram!

nenika
Ja, det är nog rätt vanligt utseende på ett café i Sverige, men lite ovanligare här. Ja, häng med, känns kul med lite sällskap!

petra h
Nej, det är ett stort steg att avsluta något man har mycket positva känslor kring. Men det kommer nog kännas lättare när vi får mer klart för oss hur framtiden kommer se ut.

Kristin
Tack för tummarna! Ja, det får ni absolut göra! Kram!

Related Posts with Thumbnails