onsdag, april 02, 2008

Choklad










Jag hittade en sida som heter chokladsajten som bara handlade om choklad! Mmmmmmm! Det fanns en massa intressant skrivet om chokladens historia, olika recept osv. Jag kunde inte låta bli
att dela med mig av några kloka saker som visst har sagts om choklad.

"Matlagning är ett av livets glädjeämnen. Choklad är ett av livets nöjen." /Sara Perry
"Nio av tio gillar choklad. Och den tionde ljuger alltid." /John G. Tullius

"Det bästa med påsken är att äta dina barns godis medan de sover och morgonen efter försöka övertyga dem om att chokladkaninen bara hade ett öra"/Anna Quindlen

"Somliga får migrän av att äta choklad, andra av att låta bli." /Ruth Gottberg

"Ingen annanstans har naturen koncentrerat ett sådant överflöd av de mest värdefulla födoämnena på ett så litet utrymme som kakaobönan." Alexander von Humboldt, 1796-1859

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

HEMFRÖJDEN sa...

Ha, ha jag gillade citatet och att knapra på barnens påskgodis :-) Gillar oxå choklad. Sist jag var i Sverige så köpte jag en chockladfondue som såg så härlig ut. JAg använde den till att doppa jordgubbar i. Visst var det jättegott men jag tyckte inte det var värt 150 kr som jag betalade för den. Nästa gång köper jag en chokladkaka och smälter den helt enkelt.

Amelia sa...

nenika
Ja, just den kände jag mig väldigt träffad av, för dom fick en massa mumsiga choklad ägg och chokladharar som jag inte kunde motstå....

Lustigt att du säger det där om chokladfonduen, för jag tänkte tipsa om en sådan mumsig efterätt jag gjorde för någon helg sedan...

Related Posts with Thumbnails