lördag, april 26, 2008

Mp3 bekännelse

Här hemma bland familjen är jag lite små kaxig i bland när det gäller mina "färdigheter" inom dataområdet. Det är inte så att jag besitter en massa teknisk kunskap om datorer, men jag vet oftast hur jag ska hitta informationen som hjälper mig att klara av att "fixa" en hel del. Jag kan sitta länge och försöka mig fram och rätt ofta så brukar jag lämna datorn med ett belåtet leende på läpparna, jag blir så nöjd när jag har lyckats lösa något som från början verkade vara så klurigt!

Men i kväll har jag kommit ner på jorden, med dunder och brak dessutom.

Sedan vi lämnade Sverige för 8 år sedan har både jag och min man varit väldigt dåligt uppdaterade inom teknikens utveckling vad gäller mobiltelefoner, mp3 spelare, ipods och allt annat som finns. Så i dag fick min man en mp3 spelare av sina föräldrar och hans bror i födelsedagspresent. Jag tog ju naturligtvis på mig uppgiften att försöka klura ut hur den fungerade. Det borde ju inte vara så svårt, en mp3 spelare har ju varje människa nuförtiden (ja, förutom vi då). Nu, två timmar senare har jag gett upp, jag fattar mig inte på den där lilla apparaten. Hur svårt kan det vara? Jag kan öppna portar i brandväggen men jag kan inte föra över musik till en mp3 spelare, det måste vara något fel på apparaten helt enkelt. Ja, så är det ju såklart! Jag ska ge den en ny chans i morgon, när jag är utvilad och på hugget igen!

Tillägg: Nu så! Nu är den fullmatad med musik och bilder och jag har blivit väldigt fäst vid makens lilla dyrgrip, vill inte släppa ifrån mig den nu!!
Bild:www.iriver.com
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails