måndag, april 21, 2008

Muffins till frukost

I dag blev jag väckt av något ljuvligt! Det doftade nämligen nybakade muffins och nybryggt kaffe. Mmmmmm! Det blev lite exprimenterande från makens sida vad gäller smakerna enligt principen, "man tager vad man haver";
  • äpple & kanel
  • dumlekola
  • hallon & banan
  • banan & choklad
  • hallon

Dumlekola i muffins hade jag inte testat förut och det var verkligen suveränt gott! Den måste vi ha med när vi öppnar vårt nya café!

Jag kände att så här mumsiga muffins till frukost krävde något mer än mitt vanliga kaffe med kall mjölk i, så i dag blev det en stor kopp med kaffe och varm fluffig mjölk på det. Känner mig riktigt nöjd och belåten!

I dag bär det av till ett stort köpcentrum för lite shopping inför svärfar och makens födelsedagar senare i veckan!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är säker på att era dumlemuffins blir en av kundernas favoriter! Jag känner till ett bageri här i Västerbotten som har det i sitt sortiment :)

Amelia sa...

rebecka
Ja, det blev ju så himla gott! Superenkelt att göra dessutom, bara trycka ner en dumlekola i smeten, slurp!

Related Posts with Thumbnails