söndag, april 06, 2008

Två veckor kvar

Nu har vi bara två hela veckor kvar att jobba på vårat café innan vi ska lämna över nyckeln till dom nya ägarna! Sen är det dags att börja planera för flytten till Sverige, packa, ordna bostad i Sverige och avsluta allt praktiskt här. Förhoppningsvis har vi tid att kombinera det med lite ledighet också...

Jag har kikat en hel del på nätet efter caféer som överlåtes i Stockholmstrakten och det verkar finnas en hel del. Det ska bli spännande när vi har kommit så långt att vi aktivt kan börja leta efter ett nytt café att sätta tänderna i!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

MrsW sa...

Men hörru! Vad lustigt, jag kikade in här häromdagen efter att Anna rekommenderat din blogg i sin blogg (hänger du med?), men jag kopplade inte att det var DU! *Blonde moment*.

Nej, dig har man verkligen inte sett på länge?!? Vi bor ju som sagt på andra sidan jorden, sedan augusti förra året - och NI, ni ska flytta hem??? Oj!!
Vad spännande det ska bli att höra om, hoppas att du fortsätter att skriva igenom hela er flytt.

Kramar från Brunei

P.S Du får gärna länka till mig också, om du vill!

Unknown sa...

Oj oj vad tiden gâr fort! Cafékulturen är ju sâ himla svensk sâ det kommer garanterat gâ jättebra med ert nya café.
Jag har gjort slarviga cupcakes idag men kanongoda om du har tid att kolla in min blogg;)

Amelia sa...

Watson family
Ha ha! Ja, jag håller mig lite små hemlig... Men hjälp, är det så länge sedan ni flyttade dit, har verkligen inte hängt med märker jag. Hoppas att ni trivs bra där.

Ja, beslutet om hemflytten har väl egentligen vuxit fram det senaste året, det har varit ett av dom svårare besluten att fatta, men det känns för det mesta som ett rätt beslut, varierar lite från dag till dag. Kul att få inblick i hur ni har det också, jag länkar till dig! Stor kram!

Dosiss
Mums, dom såg ju jätte fina ut ju! Som små princessbakelser.

Unknown sa...

Klart du fâr länka! jag länkar dig;)

Anonym sa...

Jag fick en toppen idé... varför flyttar ni inte till Norrland och Umeå. För det första så är det ju betydligt billigare att bo här samt hyra lokal. Sen är det ju så trivsamt för barnen (inte sagt att Sthlm skulle vara illa) sen har jag alltid drömt om ett café med mysig spansk inredning spansk musik kanske lite spanska böcker och tidningar och kanske spansk atmosfär även om det är ett svenskt fik med allt det svenska....

Mvh Leonor

Amelia sa...

Leonor
Ja, jag är ju uppvuxen i dom trakterna och har min bästa vän kvar däruppe så vem vet ;) Din beskrivning av ett spankinspirerat café lät jätte mysig!

Related Posts with Thumbnails