tisdag, april 15, 2008

Snö och skog

I morse när jag var på väg med barnen till dagis och skola, började jag och min 5-åriga tjej prata om det här med flytten till Sverige.



- Efter den här veckan kommer mamma och pappa inte jobba på cafét mer, sa jag
- Nej, för vi ska ju flytta till Sverige, sa hon.
- Ja, men det är lite tråkigt att vi inte ska ha kvar cafét, sa jag.
- Jamen mamma, i Sverige finns det ju snö och det är ju roligt! sa hon.
- Mmmm...
- Det finns mycket skog också, det är också roligt! sa hon.

För en liten tjej uppväxt bland sandstrand och palmer, känns ju snö och skog väldigt exotiskt!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

MrsW sa...

Hihi, ja skog är kul! Fast kan vara farligt också. Min son blev jätterädd för alla kottar på marken när vi var hemma i januari (kolla min blogg) - så vi fick ha "kott-terapi", och gå ut och samla kottar att leka med osv, så han vande sig... Tänk va!

Amelia sa...

watson family
Ja, man vet ju aldrig vad som kan upplevas som otäckt för dom små :)

Related Posts with Thumbnails