söndag, april 13, 2008

Oroad för kaffemaskinen

En av killarna berättade i fredags att det han känner sig mest oroad för när det gäller att ta över caféet, är hur han ska lyckas lära sig att göra en espresso och värma mjölk i "en sån där maskin". Så i morgon blir det full fokus på att visa dom hur man arbetar vid kaffemaskinen.

Det kommer inte bli något problem för honom att lära sig hur man gör. Sen är det ju bara att öva och öva som gäller. Jag känner mig inte alls fulllärd efter 7 år, så jag funderar faktiskt på att anmäla mig till en baristautbildning när vi kommer till Sverige. Jag vill lära mig mer!

Nej, jag är nog i stället lite fundersam över hur snabbt dom kommer lära sig att hålla reda på alla olika stamkunders speciella kaffeönskemål och även de olika varianter på "latte" som finns här (som jag har skrivit om här i bloggen tidigare).

Foto: www.beige.nu

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blogg!

Amelia sa...

syren
Tackar tackar! Välkommen att kika in igen :)

mitt fyrverkeri sa...

I vilken stad ligger nya caféet? Hoppas Sthlm :)

Amelia sa...

maza
Vi har inte kommit så långt ännu, vi kommer till Sverige under sommaren och då kommer vi börja leta efter vårt nya ställe! Men det kommer nog bli i närheten av Sthlm... :)

Related Posts with Thumbnails