torsdag, april 17, 2008

Radio och tidning

I dag har vi haft besök av en journalist på en svensk lokaltidning som finns här. Hon pratade lite med oss om varför vi ska sälja cafét och om vad vi ska göra i framtiden. Hon ville också veta lite om vilka det är som ska ta över efter oss. Därefter blev vi fotograferade tillsammans alla fyra utanför cafét.

När vi var helt nyöppnade för 7 år sedan, var det ett reportage om oss i samma tidning. Då var vi "nyinflyttade svenskar som skulle starta café". Så det känns ju lite som att cirkeln blev sluten när vi nu i stället kommer finnas med i tidnigen som "svenskarna som sålde sitt café och flyttade hem igen".

En timme senare ringde en kompis till mig som jobbar på en radiostation och undrade om hon kunde få ställa lite frågor till oss angående samma sak. Hon kommer även kontakta killarna för att prata med dom under nästa vecka!

Det är ju bra att vi på det här sättet får möjlighet att "säga adjö" till många av våra gäster som vi inte har haft möjlighet att berätta det för personligen. För killarna är det ju också väldigt bra, eftersom dom ju bara ser fördelar med att fortsätta att måna om de svenska gäster vi har.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet ialla fall 3 tejer som kommer sakna er när ni åker till sverige! Vi älskar ert cafe och kommer så klart fortsätta komma dit för att se till att killarna håller den svenska standarden!! om de inte gör det kommer vi träta på dem!! det lovar jag!!

Amelia sa...

svensk i spanien
Tack, det gör mig jätte glad att höra! Ja, ni får hålla koll på dom och rapportera kontinuerligt härinne på min blogg så att jag vet hur det går ;)

Anna Malaga sa...

Hahaha, var det min kompis C pâ tidningen S??
Vi hade inte alls snackat om detta, men great minds think alike ;-)

Amelia sa...

anna malaga
Ja, precis, ha ha ;)

Related Posts with Thumbnails